Food Supply Chains (by Department of Agriculture of IHU)

General

Course Contents

  • Εισαγωγή στην έννοια της «Διαχείρισης Αλυσίδας Προσφοράς».
  • Περιγραφή του θεωρητικού υπόβαθρου της Δ.Α.Π.
  • Τα χαρακτηριστικά της έννοιας του «κόστους συναλλαγής».
  • Στρατηγική ΔΑΠ.
  • Η Διαχείριση Αλυσίδας Προσφοράς και ο τομέας τροφίμων. Δ.Α.Π. στον τομέα τροφίμων: βασικές απαιτήσεις. Αποτελέσματα από τη ΔΑΠ στο χώρο των τροφίμων.
  • Ικανοποίηση του πελάτη / ποιότητα υπηρεσιών logistics.
  • Συντονισμός Διαχείρισης Αλυσίδας Προσφοράς και Ζήτησης. Logistics και σύνδεση με την αλυσίδα προσφοράς.
  • Εσωτερική και εξωτερική ολοκλήρωση (integration) των logistics.
  • Συστήματα κάθετης ολοκλήρωσης / franchise.
  • Η στρατηγική και ο σχεδιασμός logistics.

Educational Goals

Στους μαθησιακούς στόχους συμπεριλαμβάνεται η απόκτηση από τους φοιτητές των απαραίτητων γνώσεων και δεξιοτήτων σχετικά με τη διαχείριση εφοδιαστικών αλυσίδων στο χώρο των τροφίμων.

Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν αποκτήσει τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες ώστε:

  • Να εξηγούν την έννοια, το αντικείμενο και τη σημασία των logistics αγροτικών προϊόντων.
  • Να αναλύουν τους στόχους και τις στρατηγικές των δικτύων διανομής.
  • Να περιγράφουν το λιανεμπόριο και το χονδρεμπόριο ως φορείς των δικτύων διανομής.
  • Να κατανοούν τη σημασία της πληροφόρησης στα δίκτυα διανομής.
  • Να διακρίνουν τις συγκρούσεις και τις μορφές συνεργασίας των φορέων των δικτύων διανομής.
  • Να αναλύουν τους παράγοντες επιτυχίας ενός συστήματος κάθετης ολοκλήρωσης / franchise.

General Skills

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
  • Λήψη αποφάσεων.
  • Αυτόνομη εργασία.
  • Ομαδική εργασία.
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών.
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων.
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Teaching Methods

  • Στην τάξη.

Use of ICT means

Το μάθημα πραγματοποιείται με τη χρήση ηλεκτρονικών πολυμέσων:

  • Οι ανάγκες του εν λόγω μαθήματος καλύπτονται με computer, σύνδεση Internet και dataprojector για την επίδειξη διαφανειών.
  • Ως Εκπαιδευτικό Λογισμικό χρησιμοποιoύνται το PowerPoint, Word, Excel και DVDs.
  • Η επικοινωνία με τους φοιτητές γίνεται μέσω e-mail.
  • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας διαχείρισης Περιεχομένου (moodle).

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Διαλέξεις34
Εργαστηριακές Ασκήσεις – Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων8
Αυτοτελής Μελέτη58
Total100

Students Evaluation

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (100%) που περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης.
  • Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων.
  • Επίλυση Προβλημάτων.
  • Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.
  • Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης.
  • Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα της εφοδιαστικής αλυσίδας.
  • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας.

Recommended Bibliography

  1. LOGISTICS Μάνατζμεντ και Στρατηγική, AlanHarrison, RemkoVanHoek, Δ. Γιαννακόπουλος,Σ. Μοσχούρης, Έκδοση: 1/2012, Εκδόσεις ROSILI ΕΜΠΟΡΙΚΗ – ΕΚΔΟΤΙΚΗ Μ.ΕΠΕ.
  2. Μαλινδρέτος, Γ., 2015. Εφοδιαστική αλυσίδα, logistics και εξυπηρέτηση πελατών. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα:Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/5391
  3. Martin Christopher, Logistics και διαχείριση εφοδιαστικής αλυσίδας, Έκδοση: 1/2012, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΕ.
  4. Παπαβασιλείου N. &Μπάλτας Γ., (2003), «Διοίκηση Δικτύων Διανομής &Logistics», Εκδόσεις ROSILI ΕΜΠΟΡΙΚΗ – ΕΚΔΟΤΙΚΗ Μ.ΕΠΕ.