Επεξεργασία Τροφίμων ΙΙ

Γενικά

Περιεχόμενα μαθήματος

Φυσικές διεργασίες επεξεργασίας τροφίμων όπως

  • Συμπύκνωση, θεωρητικές έννοιες, διατάξεις, βιομηχανικές εφαρμογές, προβλήματα.
  • Κρυστάλλωση, θεωρητικές έννοιες, διατάξεις, βιομηχανικές εφαρμογές, προβλήματα.
  • Εκχύλιση, θεωρητικές έννοιες, διατάξεις, βιομηχανικές εφαρμογές, προβλήματα.
  • Απόσταξη, θεωρητικές έννοιες, διατάξεις, βιομηχανικές εφαρμογές, προβλήματα.
  • Διαχωρισμοί με μεμβράνες, θεωρητικές έννοιες, διατάξεις, βιομηχανικές εφαρμογές, προβλήματα.
  • Αφυδάτωση /ψυχρομετρία, θεωρητικές έννοιες, διατάξεις, βιομηχανικές εφαρμογές, προβλήματα.
  • Μεταφορά μάζας, θεωρητικές έννοιες, προβλήματα.
  • Θερμή εξώθηση/ εκβολή, θεωρητικές έννοιες, διατάξεις, βιομηχανικές εφαρμογές, προβλήματα.

Τίτλοι Εργαστηριακών Ασκήσεων

  • Ισοζύγια μάζας και ενέργειας και προσδιορισμός απόδοσης διβάθμιου συμπυκνωτή κατερχόμενης στοιβάδας.
  • Μελέτη παραμέτρων λειτουργίας ξηραντηρίου περιστρεφόμενων διπλών τυμπάνων.
  • Μελέτη παραμέτρων που επηρεάζουν την απόδοση ξηραντηρίου ρευστοποιημένης στοιβάδας.
  • Μελέτη σταδίων ξήρανσης στερεού τροφίμου σε ξηραντήριο δίσκων.
  • Μελέτη παραμέτρων λειτουργίας στήλης κλασματικής απόσταξης. για την παραγωγή δυαδικού μίγματος με καθορισμένη σύσταση.
  • Μελέτη παραμέτρων λειτουργίας λυοφιλιοποιητή.

Μαθησιακοί Στόχοι

Το μάθημα αποσκοπεί στην επίτευξη των ακόλουθων μαθησιακών αποτελεσμάτων από τους φοιτητές:

  • την απόκτηση γνώσεων στο γνωστικό αντικείμενο των διεργασιών που χρησιμοποιούνται ευρέως στη βιομηχανία τροφίμων για την παραγωγή τροφίμων,
  • στη γνώση των αρχών λειτουργίας των διαφόρων διατάξεων που χρησιμοποιούνται για την εφαρμογή των διεργασιών στη βιομηχανία τροφίμων με στόχο τη κατάλληλη επιλογή για την επεξεργασία συγκεκριμένων τύπων προϊόντων τροφίμων,
  • την απόκτηση εμπειρίας εφαρμογής των παραπάνω γνώσεων με εργαστηριακή άσκηση των φοιτητών στη λειτουργία ανάλογων συσκευών σε πιλοτική βιομηχανική κλίμακα.

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
  • Λήψη αποφάσεων (Decision making).
  • Αυτόνομη εργασία (Work autonomously).
  • Ομαδική εργασία (Work in teams).
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον (Work in an international context).
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον (Respect natural environment).
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης ( Advance free, creative and causative thinking).

Μέθοδοι Διδασκαλίας

Προρόσωπο με πρόσωπο:

  • Διαλέξεις (θεωρία και ασκήσεις) στην αίθουσα.
  • Εργαστηριακές ασκήσεις κατά ομάδες σε πιλοτικό βιομηχανικό εργαστήριο.

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

  • Διαλέξεις σε διαφάνειες PowerPoint με χρήση Η/Υ και προβολέα.
  • Χρήση ηλεκτρονικών διατάξεων ανάκτησης και καταγραφής πειραματικών δεδομένων ( data logging) στο εργαστήριο.

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις30
Ασκήσεις10
Εργαστηριακές ασκήσεις40
Σύνταξη εργασιών από εργαστηριακές ασκήσεις20
Αυτοτελής Μελέτη100
Σύνολο200

Αξιολόγηση Φοιτητών

Μέθοδοι αξιολόγησης:

  • Γραπτές εξετάσεις για το εργαστηριακό και θεωρητικό μέρος.
  • Γραπτές εργασίες των εργαστηριακών ασκήσεων (20% του συνόλου της βαθμολογίας του εργαστηριακού μέρους).

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  1. Unit Operations for Chemical Engineering. Mc Cabe, Smith and Harriot. Mc Graw – Hill, ελληνική μετάφραση, Εκδόσεις Τζιόλα, Θεσ/νίκη.
  2. Kastrinaki E.: Mechanical Physical Processes. Editions Tziola, 2004
  3. Darby R.: Chemical Engineering Fluid Mechanics. Editions Marcel Dekker, 2001.
  4. Earle R.: Unit Operations in Food Processing (https://nzifst.org.nz/resources/unitoperations/index.htm)

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. Journal of Food Engineering.
  2. Journal of Food Processing & Technology.