ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Nanotechnology and Biomaterials

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ School of Geosciences
ΤΜΗΜΑ Department of Food Science and Technology
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Undergraduate
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 276-190606 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 6th
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Nanotechnology and Biomaterials
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Lectures 2 3
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Specialization
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Greek (English for Erasmus students)
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://exams-geo.the.ihu.gr/course/view.php?id=176

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

The course aims to achieve the following learning outcomes for students:

  • Acquiring knowledge in the basic principles of nanotechnology in the food sector.
  • Introduction to biomaterials and their applications in food and health sciences.
  • Reading, understanding and critical evaluating the international scientific literature.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Searching, analyzing and synthesizing data and information, using the necessary technologies.
  • Promotion of analytical, productive and inductive thinking.
  • Working in an interdisciplinary environment.
  • Autonomous work.
  • Teamwork.
  • Generating new research ideas.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Unit 1: Nanotechnology

  • Introduction: Natural Nanostructures in Food. Potential Benefits and Market Drivers for Consumer Acceptance of (Bio)Nanotechnology in the Agriculture and Food Sector. The Psychology of Food Choice: Implications for Emerging Food Technologies.
  • Public Perception of Nanotechnology : Public Perception of Nanotechnology in Food. Quantitative Public Opinion Surveys. Qualitative Public Opinion Surveys. Equivocal and Adverse Stances to Nano(bio)technology. Public Consultation, Dialogue, Involvement, Engagement etc. Regulatory Issues. Possible Way Forward.
  • Engineered Nanomaterials (ENPs): Inorganic Engineered Nanomaterials. Organic Engineered Nanomaterials . Surface Functionalized Engineered Nanomaterials.
  • Applications of Nanotechnology for Food Ingredients, Additives and Supplements: Current Status of Nanotechnologies and Future Trends. Current and Projected Applications. Nanomaterials for (Health) Food Applications. Nanoencapsulation . Polymeric nanoparticles . Transport of bioactive substances.
  • Nanotechnologies in Food Packaging: Improvement of Mechanical Properties through Nanocomposites. Improvement of Barrier Properties. Improving the Performance of Bio-based Polymers. Surface Biocides . Active Packaging Materials. Intelligent Packaging Concepts. Nanosensors for Food Quality. Edible nanocoatings . Potential Migration of Nanoparticles from Food Contact Materials.
  • Other Applications of Nanotechnology in Food: Analytical Nanotechnology. Nanoemulsions. Bionanotechnology in the Food Industry. Nanofilters .
  • Potential Risks of Nanofoods to Consumers: Knowledge Gaps for Risk Assessment of Nanotechnologies in Food. Consequences for Risk Analysis of ENPs.

Unit 2: Biomaterials

  • Biomaterials: Materials Science. Surface properties. Polymers. Hydrogels. Natural materials. Metals. Ceramics. Complex materials. Biological applications: Organism responses to biomaterials. Assessment of biocompatibility. Degradation of materials in a biological environment. Applications, Tissue Engineering.

Unit 3: Bioethics

  • Genetically modified food. Animal experiments. Use of fetal cells. Cloning. Eugenics. Diagenetic animals. Patent protection. Public acceptance. Ethical, social and cultural issues. Legal framework.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Face to face:

  • Lectures (theory and exercises) in the classroom.
  • Laboratory demonstrations.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Lectures with PowerPoint slides using PC and projector.
  • Notes in electronic format.
  • Using video and online applications in teaching.
  • Posting course material and communicating with students on the Moodle online platform.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Lectures23
Laboratory demonstrations5
Independent Study47
Total75
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Evaluation methods:

  • Mid-term exam on a scientific article from the international literature (25% of the final grade).
  • Written final exams with true-false questions, multiple choice test, short answer questions and problem solving (75% of the final grade).

The evaluation criteria are presented and analyzed to the students at the beginning of the semester.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. Chaudhry Q., Castle L., Watkins R.: Nanotechnologies in Food. Editions RSC Publishing, 2010.
  2. Huang Q.: Nanotechnology in the Food, Beverage and Nutraceutical Industries. Editions Woodhead Publishing, 2012.
  3. National Research Council: Nanotechnology in Food Products: Workshop Summary. The National Academies Press, 2009.
  4. Ratner B., Hoffman A., Schoen F., Lemons J.: Biomaterials Science: An Introduction to Materials in Medicine. Editions Elsevier Academic Press, 2004.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. Journal of Food Chemistry & Nanotechnology.
  2. Nano Research & Applications.
  3. Food Hydrocolloids.
  4. Carbohydrate Polymers.
  5. Food Chemistry.
  6. Journal of Food Processing & Technology.
  7. Journal of Biomaterials and Nanobiotechnology.
  8. Biomaterials.