ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Πτυχιακή Εργασία

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Γεωτεχνικών Επιστημών
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 276-190911 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 10ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Πτυχιακή Εργασία
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Ειδίκευσης
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:   (276-190405) Σύνταξη Επιστημονικών Εκθέσεων (Σεμινάριο)
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Το μάθημα αποσκοπεί στην επίτευξη των ακόλουθων μαθησιακών αποτελεσμάτων από τους φοιτητές:

  • Να μπορούν να εμβαθύνουν στην έρευνα σε μια συγκεκριμένη θεματική περιοχή χρησιμοποιώντας τις γνώσεις που απέκτησαν κατά τη διάρκεια των σπουδών τους.
  • Να ενσωματώνονται σε ερευνητικές ομάδες και να προσαρμόζονται στις απαιτήσεις της ομάδας.
  • Να είναι σε θέση να ανατρέξουν στη διεθνή βιβλιογραφία, να οργανώσουν την έρευνά τους, να σχεδιάσουν πειράματα, να υιοθετήσουν πρωτόκολλα και πρακτικές διεθνώς αποδεκτές, να συγγράψουν επιστημονικό κείμενο με βιβλιογραφικές παραπομπές αποφεύγοντας τη λογοκλοπή, να αποτυπώσουν με κριτικό πνεύμα τα αποτελέσματα της έρευνας τους (υπογραμμίζοντας τη συνεισφορά τους στο επιστημονικό γίγνεσθαι).
  • Να μπορούν να οργανώσουν και να κάνουν μία παρουσίαση επιστημονικής εργασίας ενώπιον κοινού κατά την παρουσίαση της Π.Ε. και την εξέταση της από Τριμελή Εξεταστική Επιτροπή (συμπεριλαμβανομένου του επιβλέποντα Καθηγητή), απαντώντας σε ερωτήσεις που αφορούν είτε το στενό αντικείμενο της Π.Ε. ή το γενικότερο επιστημονικό πεδίο.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Ανάλυση, ερμηνεία και σύνθεση πληροφοριών που συλλέγονται από την βιβλιογραφία με τη χρήση των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας.
  • Σχεδιασμός και σύνθεση καινοτόμων λύσεων.
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.
  • Αυτόνομη εργασία.
  • Ομαδική εργασία.
  • Λήψη αποφάσεων.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Το κείμενο της Π.Ε. θα πρέπει να περιλαμβάνει τις παρακάτω ενότητες (με τη σειρά που αναγράφονται, όπως αναλύονται στο Υπόδειγμα):

Εξώφυλλο:

  • περιλαμβάνει το λογότυπο του Τμήματος, τον τίτλο του Πανεπιστημίου, της Σχολής και του Τμήματος, τον εγκεκριμένο τίτλο της Π.Ε., τα ονόματα των φοιτητριών/-τών, το όνομα του επιβλέποντα Καθηγητή και το έτος παρουσίασης.

Εσώφυλλο 1:

  • τίτλος Π.Ε.  στην ελληνική και αγγλική γλώσσα, ονόματα των φοιτητριών/-τών στην αγγλική.

Ευχαριστίες/Αφιέρωση (προαιρετικά):

  • στοίχιση πλήρης.

Περίληψη:

  • το πολύ μία (1) σελίδα.
  • περιγράφει συνοπτικά το αντικείμενο της Π.Ε. (σκοπός, μεθοδολογία, αποτελέσματα, συμπεράσματα) χωρίς αναφορές στη βιβλιογραφία.
  • λέξεις κλειδιά, που δε συμπεριλαμβάνονται στο τίτλο (στο τέλος της Περίληψης).
  • Περίληψη στα Αγγλικά (Abstract, keywords)

Ευρετήριο Πινάκων

Ευρετήριο Σχημάτων

Συντμήσεις

Περιεχόμενα

Εισαγωγή

  • περιλαμβάνει τη βιβλιογραφική ανασκόπηση.
  • παρουσιάζει τα κύρια σημεία της υπάρχουσας γνώσης σχετικά με το αντικείμενο της Π.Ε., από αξιόπιστες και έγκυρες δημοσιευμένες εργασίες.
  • ο τρόπος με τον οποίο γίνονται οι εντός κειμένου αναφορές περιγράφεται στην Ενότητα ΙΙΙ (Βιβλιογραφικές Αναφορές).
  • στην τελευταία παράγραφο αναφέρεται ο σκοπός για τον οποίο έγινε η πτυχιακή.
  • Ο όγκος της Εισαγωγής δεν πρέπει να ξεπερνά το 1/3 του όγκου της πτυχιακής εργασίας.

Υλικά και Μέθοδοι

  • περιλαμβάνει την αναλυτική περιγραφή των πειραματικών μεθόδων που ακολουθήθηκαν, χωρίς σχολιασμό σχετικά με τα αποτελέσματα.
  • θα πρέπει να υπάρχει αντιστοίχιση των μεθόδων που περιγράφονται με το κεφάλαιο των Αποτελεσμάτων.
  • γίνεται αναφορά μόνο σε σημαντικά όργανα και αντιδραστήρια που χρησιμοποιήθηκαν (πχ. αέριος χρωματογράφος, τύπος, εταιρεία – πρότυπο λιπαρών οξέων, εταιρεία κλπ).
  • τα κοινά αντιδραστήρια δεν αναφέρονται αναλυτικά και απλώς επισημαίνεται η καθαρότητά τους (πχ. τα αντιδραστήρια που χρησιμοποιήθηκαν ήταν αναλυτικής καθαρότητας).
  • όταν ακολουθούνται μέθοδοι που περιγράφονται σε δημοσιεύσεις, θα πρέπει να γίνεται σχετική αναφορά εντός κειμένου (και η πηγή να συμπεριλαμβάνεται στη βιβλιογραφία). Αν έχουν γίνει τροποποιήσεις στη μέθοδο, αυτές θα πρέπει να αναφέρονται επακριβώς.
  • χρησιμοποιείται παθητική φωνή (όχι ζυγίσαμε, αλλά ζυγίστηκαν) και αόριστος χρόνος (όχι προσθέτονται, αλλά προστέθηκαν).

Αποτελέσματα και Συζήτηση

  • τα αποτελέσματα δίνονται μόνο με έναν από τους τρεις ακόλουθους τρόπους:
    • σε μορφή κειμένου
    • σε πίνακες
    • σε σχήματα
  • τα διαγράμματα, οι γραφικές παραστάσεις, οι εικόνες και οι φωτογραφίες αναφέρονται ως σχήματα.
  • κάθε σχήμα ή πίνακας, πρέπει να σχολιάζεται και να αναφέρεται στο κείμενο.
  • τα αποτελέσματα εξηγούνται με τη βοήθεια των βιβλιογραφικών πηγών, συγκρίνονται με αντίστοιχες εργασίες άλλων συγγραφέων και σχολιάζονται σε έκταση αλλά απλά και κατανοητά.

Συμπεράσματα

  • παρουσιάζονται επιγραμματικά (σε μορφή λίστας) τα κύρια αποτελέσματα της Π.Ε. (χωρίς αναφορά στη βιβλιογραφία).

Προτάσεις για Μελλοντική Έρευνα

  • δίνονται επιγραμματικά όλες οι πιθανές προεκτάσεις του πειραματικού μέρους, οι οποίες μπορεί να αποτελέσουν τη βάση για περαιτέρω ανάπτυξη του θέματος.

Βιβλιογραφία

  • Βιβλιογραφικές Αναφορές

Παραρτήματα

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • Πρόσωπο με πρόσωπο.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Διαφάνειες  PowerPoint με χρήση Η/Υ και προβολέα.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Μέθοδοι αξιολόγησης:

  • Γραπτό κείμενο.
  • Παρουσίαση της εργασίας (διαφάνειες PowerPoint με χρήση Η/Υ και προβολέα).
  • Προφορική εξέταση στην εργασία.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ